Dramaturgias do Futuro

Authors

  • Isabela Mota Faculdade Célia Helena

DOI:

https://doi.org/10.59418/olhares.v8i1.147

Keywords:

Free Play, dramatics, Presence, Programa Curumim, Future

Abstract

The present article starts from regular observation of Free Play days of two groups of participanting chindren of Programa Curimim at Sesc Interlagos by a educator who is part of the socio-educational team of this Sesc São Paulo unit. During the investigation, the researcher was penetrated by pandemic and its developments linked by the necropolitical established in Brazil today. This article intend to emphasize a essencial caracteristc for the upcoming world after this calamity situation: the child’s state of Presence reached naturaly while plaing. This state will be essencial to the strength of bulinding a world to come. How it would be possible to learn from children, who lives this presence in a genuine form, how to achieve this state? Which are the colletive dramaturgies that we can write together from this state? 

Author Biography

Isabela Mota, Faculdade Célia Helena

É educadora, artista e pesquisadora. Formada em Letras pela Universidade de São Paulo (USP), pós-graduada em Direção Teatral na Escola Superior de Artes Célia Helena (ESCH). Dirigiu o espetáculo A Ilha com a Cia. Baleias Grupo de Teatro e é autora da publicação independente Doradillos. Atualmente faz parte do quadro de educadores do Sesc Interlagos. Mestra em Artes da Cena pela ESCH com a pesquisa Dramaturgias do Brincar, sob orientação da Profa. Dra. Giuliana Simões.

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Published

2020-12-22

How to Cite

Mota, I. (2020). Dramaturgias do Futuro . Olhares, 8(1), 21–31. https://doi.org/10.59418/olhares.v8i1.147