Crítica e celebração em Roda viva - 1968/2018

Authors

DOI:

https://doi.org/10.59418/olhares.v6i1.110

Keywords:

Roda viva, Zé Celso, Brazilian Theater, Teatro Oficina

Abstract

The article presents a debate about the important production of Roda viva in 1968 directed by Zé Celso Martinez Corrêa. The spectacle is inescapable to understand the explosive force of that year in Brazil. Despite this, it is a production in which contradictory efforts revived and aggravated in the resumption of the play 50 years later, in 2018.

Author Biography

Paulo Bio Toledo, Universidade de São Paulo

Bacharel em Artes Cênicas pela Universidade de São Paulo (2010), mestrado em Artes Cênicas pela Universidade de São Paulo (2013) e doutorado em Artes Cênicas pela Universidade de São Paulo (2018). Atualmente é colaborador, crítico de teatro, da Folha de S. Paulo. Tem experiência na área de Artes, com ênfase em Teatro.

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Published

2019-07-24

How to Cite

Bio Toledo, P. (2019). Crítica e celebração em Roda viva - 1968/2018. Olhares, 6(1), 32–41. https://doi.org/10.59418/olhares.v6i1.110