Stanislávski: ethics, aesthetics and grammar

Authors

  • Marco Antonio Rodrigues Escola Superior de Artes Célia Helena (ESCH)

DOI:

https://doi.org/10.59418/olhares.v1i1.7

Keywords:

Education, Russian School, Stanislávski, Active analysis, Physical actions, Super task

Abstract

The actor’s education and the methodological process used by the Russian Academy of Art – GITIS, one of the oldest theater schools in the world, located in Moscow. In the same time that the text emphasizes the artistic and pedagogical basis for the actor’s education, it also draws an historical, political, social and economic comparison with Russian panorama currently.

Author Biography

Marco Antonio Rodrigues, Escola Superior de Artes Célia Helena (ESCH)

É um dos fundadores do grupo Folias d'Arte e do teatro Galpão do Folias. Estreou profissionalmente como diretor de O Menino Maluquinho, de Ziraldo, em 1984. Professor e encenador no Teatro-escola Célia Helena, faz vários espetáculos didáticos, como Boca de Ouro e Rasto Atrás, em 1991, Os Últimos Dias de Solidão de Robinson Crusoe, de Jérôme Savary, em 1992, Senhora dos Afogados, em 1998, e Ensaio Sobre a Cegueira, de José Saramago, em 2002. Em 1991, recebe o Prêmio Molière na categoria especial de direção pelo espetáculo Enq, o Gnomo, de Marcos de Abreu. Em 2001, dirige Copenhagen, de Michael Frayn, e Babilônia, de Reinaldo Maia. Em 2002, dirige Francarlos Reis no espetáculo-solo À Putanesca. Seu mais recente trabalho é a direção da peça Medeia: 1 verbo, no Teatro Galpão Folias, em São Paulo.

Published

2015-07-08

How to Cite

Rodrigues, M. A. (2015). Stanislávski: ethics, aesthetics and grammar. Olhares, 1(1), 37–45. https://doi.org/10.59418/olhares.v1i1.7

Issue

Section

Pedagogia das Artes da Cena