Corpo sensível

narrativas transversais entre a Dança Moderna e arte da Euritmia

Authors

  • Daniela Meirelles Escola Superior de Artes Célia Helena

DOI:

https://doi.org/10.59418/olhares.v8i1.148

Keywords:

Sensitive body, Modern dance, Eurythmy

Abstract

Modern dance and the art of eurythmy born at the beginning of the 20th century marked the beginning of a new approach in the language of movement and created conceptions about the body that dances, returning the gesture to the sacred place of ancient history. This break with the patterns established by the classical ballet sought to find again significant gestures for the dancing bodies and the narratives they wished to talk about themselves and the world in which they were inserted. Thus, it is intended to highlight the similarities and divergences of these two arts of the movement that were created at the beginning of modernity.

Author Biography

Daniela Meirelles, Escola Superior de Artes Célia Helena

Graduada em Educação Física e Dança pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (2001), atuou como professora de dança, lecionando para crianças e jovens da rede pública e privada de ensino. Mestranda em Artes da Cena na Escola Superior de Artes Célia Helena, sob orientação da Profa. Dra. Karina Almeida. Desde 2007, atua como professora de Euritmia na Escola Waldorf Rudolf Steiner (EWRS) e desde 2015 dirige o Grupo de Euritmia Jovem YggBrasil. Atualmente é docente da Faculdade Rudolf Steiner (FRS), onde também dirige o projeto de extensão Coletivo IAN

Published

2020-12-22

How to Cite

Meirelles, D. (2020). Corpo sensível: narrativas transversais entre a Dança Moderna e arte da Euritmia. Olhares, 8(1), 59–70. https://doi.org/10.59418/olhares.v8i1.148